دنیای مطالب
درباره وبلاگ


سلام دوستان گلم!به وبلاگ جدیدم خوش آمدید!امیدوارم تو این وبلاگ که فکر کنم امکاناتش بیشتر باشه بتونم بیشتر با شما دوستان گل ارتباط برقرار کنم!! لطفا قبل از هر کاری ابتدا ثبت نام کنین تا ارتباط سریع تر و بهتر شه!!! بخاطر تمام حمایت ها ممنون!!!!!مرسی!!!!! جهت ارتباط: pure_love_1374@yahoo.com
نويسندگان
یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : mely

فضای داخلی یک ویولن، این فضاها به فضاهای داخلی تالارها و کلیساهای بزرگ شباهت دارند.

یک عکاس آلمانی برای طراحی پوسترهای ویژه ارکستر فیلارمونیک برلین از لنزهای ماکروی ویژه ای برای عکسبرداری از درون سازهای موسیقی استفاده کرده است تا فضای درونی آنها به شکل محیطی وسیع دیده شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید این تصاویر به فضای داخلی کلیساهایی بزرگ شباهت داشته باشند اما در......................

بقیه در ادامه مطلب +عکس



ادامه مطلب ...
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 12:17 :: نويسنده : mely

 

دوشنبه ۲۲ اسفند ۹۰ ساعت ۲۱:۴۵ سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

حضور بیش از ۱۶۰۰ نفر از مشتاقان واقعی این خواننده و استقبال بی سابقه علی عبدالمالکی را به تحسین واداشت بطوریکه او هر لحظه به شکر گزاری از درگاه خداوند پرداخت .
آغاز کنسرت با قطعه بینظیر هی تو شور و شعفی وصف ناپذیر در بین تماشاچیان ایجاد کرد . اجرای بیش از ۱۵ قطعه از آثار پخش شده و ۴ قطعه جدید گرما بخش کنسرت بود . قطعات جدید شامل
............

بقیه در ادامه مطلب + عکس



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 11:9 :: نويسنده : mely

تاریخچه ویولون

تاریخچه ویولون در اروپا به قرن ۹ میلادی باز میگردد.بسیاری معتقدند که ویولون نمونه تکمیل شده ساز رباب است. رباب سازی است که بعدها وقتی به اروپا آورده شد و تغییراتی در آن بوجود آمد به نام ربک در اروپا شهرت گرفت. برخی بر این باورند که ساز ویلن متعلق به یک امپراطوری هند در حدود ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بوده‌است و برخی دیگر ریشه ان را در افریقا و حتی کشورهای عربی میدانند. فرمهای اولیه دارای سوراخی بودند که بر روی ساز قرار داشت اما بعدها این سوراخ از بدنه سازها حذف شدند و این ساز با چهار سیم سر اغاز ساز ویلن تکامل یافته در سالهای اینده شد. در اروپا از قرن ۱۱ به بعد ساز ویلن به صورت تکامل یافته دیده می‌شود.
[]
پیشینهٔ ساز

از اولین سازندگان ویلن می‌توان به گاسپارو برتولونی ایتالیایی نام برد، که در برخی موارد وی را مخترع این ساز می‌دانند. از شاگردان مشهور گاسپارو برتولونی آندره آماتی بود که او هم بهترین سازنده ویولن در سطح جهان یعنی آنتونیو استرادیواری ایتالیایی را پرورش داد. تا کنون کسی در جهان پیدا نشده که نه تنها بتواند هنر او را تکمیل نماید بلکه قادر نبوده ویولنی بسازد که......................

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
1 اسفند 1390برچسب:, :: 14:18 :: نويسنده :


دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 14:29 :: نويسنده : mely

زیاد موسیقی گوش دادن افسردگی را 8 برابر می‌كند !!
نتایج یک پژوهش جدید در ایالات متحده حاکی از آن است که زیاد موسیقی گوش دادن احتمال ابتلا به افسردگی را 8 برابر می‌كند و ممكن است این موضوع عامل افسردگی در بزرگسالان باشد.
به گزارش "شهر"، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ دریافته‌اند که احتمال ابتلای افراد بزرگسال به بیماری افسردگی، بین آنهایی که وقت بیشتری را صرف موسیقی گوش کردن می‌کنند، بیشتر است، در حالی كه احتمال افسردگی جوانانی که بیشتر کتاب می‌خوانند به مراتب کمتر است.

براساس گزارش «موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده»، از هر 12نوجوان، یک نوجوان به افسردگی جدی مبتلاست.

یافته‌های این پژوهش، بخشی از تحقیقات گسترده و روز افزونی است که به ارتباط بین سلامت روانی افراد با میزان بهره‌گیری از رسانه‌ها می‌پردازند.

دکتر برایان پریمک، پژوهشگر ارشد این تحقیق گفته است: «مشخص نیست که افراد افسرده برای رهایی از این بیماری بیشتر موسیقی گوش می‌دهند و یا گوش کردن موسیقی برای ساعات طولانی به افسردگی منتهی می‌شود و یا هر دو عامل موثری در این زمینه هستند. به هر حال، ممکن است این یافته‌ها به والدین و پزشکان کمک کند تا ارتباط بین رسانه‌ها و افسردگی را دریابند.»

محققان دریافته‌اند که احتمال بروز افسردگی در جوانانی که بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنند تقریبا 8بار بیشتر از افرادی است که زمان اندکی را صرف موسیقی می‌کنند و این احتمال در افرادی که بیشتر اوقات کتاب می‌خوانند، یک دهم است.

106 فرد بزرگسال که 46 نفر از آنها افسردگی جدی داشتند، در این تحقیق شرکت کردند.

تفاوت این تحقیق با بیشتر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده‌اند، این بود که پژوهشگران از شیوه‌ای به نام «زندگی واقعی» استفاده کردند. آنها در این روش بیش از 60 بار در یک دوره متمادی در 5 آخر هفته با شرکت کنندگان تماس می‌گرفتند تا دریابند در حال استفاده از چه نوع رسانه‌ای هستند.
نتایج این تحقیق در شماره ماه آوریل نشریه «Archives of Pediatric and Adolescent Medicine» منتشر شده است.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها